איך לאכול בחופשה

מאת: מירי חדד, מנהלת המרכז לתזונה

הקרואסון בצרפת, הפסטה באיטליה והצ'יפס בהולנד מטרידים אתכם?

קבלו 5 צעדים פשוטים אשר ישאירו אתכם בזון ויחזירו אתכם מהחופשה באותו המשקל

לא לוותר על ארוחת בוקר! כמו במלון בארץ גם באירופה, לפני הטיולים והשופינג מומלץ לתדלק ארוחה מאוזנת ומלאה עם חלבונים, פחמימות וירקות. התחלת היום עם קיבה מלאה תקנה לכם שקט לכמה שעות טובות ותטעין לכם אנרגיה ליום מוצלח ומהנה של טיולים.

מה לאכול? בגרסה הבריאה: לחם, ביצים, גבינות ירקות

בגרסת המתוק: קערת דגנים או מוזלי עם חלב או פנקייק עם פירות ניתן בהחלט להחליט כל בוקר מה יותר מתחשק לכם לאכול.

ללכת והרבה! כמה כיף לשלב בין הנאה לפעילות גופנית. יום הליכה ברחובות אירופה זה אחלה אימון. בהנחה וצועדים בקצב נינוח של 3 ק"מ לשעה, למשך 4 שעות ההוצאה הקלורית תחושב ע"פ המרחק בק"מ כפול המשקל בק"ג.

לאדם במשקל 70 ק"ג אשר צועד 12 ק"מ ביום ההוצאה הקלורית תהיה 840 קלוריות! משתנה משמעותי בסדר היום שלנו בחופשה אשר מסייע לנו לאכול יותר ולחזור באותו המשקל.

אכילה אינטואיטיבית– אם עוד לא התחלתם, זה הזמן לנסות. אכילה אינטואיטיבית הנה אכילה אשר מושתתת על תחושות רעב ושובע שאנו חשים.

אם הצלחת במסעדה עדיין מלאה אך הבטן מאותת "די מספיק לי", מוטב להקשיב לבטן ולא לראש שאומר לנו להמשיך לאכול. הקשבה לבטן חשובה גם כאשר אוכלים סלט, פסטה או עוגה. רכיב המזון והערך הקלורי שלו אינם חשובים אלא כמות האכילה ותחושת השובע אשר נלוות לאורך הארוחה.

לא בטוחים שאתם מזהים שובע? הפסיקו לאכול כאשר אתם מגיעים למחצית הארוחה והמתינו 5-10 דק', תחושת המלאות תגיע.

יותר שומן, פחות סוכר: צריכה של שומן תשביע לאורך זמן. ניתן להנות ממאכלים מתוקים מיוחדים בחופשה שלכם אך זכרו שצריכת מזון מתוק תגרה לצריכה נוספת של עוד מתוק או מזון אחר.

נשנושים של אוכל מיוחד לאורך הטיול הם חלק מההנאה, עם זאת שימו לב שסדר היום התזונתי שלכם לא הופך לארוחת נשנושים גדולה. לפתיחת פער בין ארוחה לארוחה שלבו שומן כמו טחינה, שמן זית עם הירקות, חופן אגוזים ושקדים לנשנוש.

ארוחת ערב מוקדמת: מודל מומלץ של ארוחות לחופשה וטיולים יהיה ארוחת בוקר עשירה לאנרגיה, ארוחת צהריים קלילה כדי שנוכל להמשיך ולטייל, וארוחת ערב מהנה אשר סוגרת עוד יום של כיף. מומלץ לתזמן את ארוחת הערב מוקדם אחרי יום הטיולים.

מה לאכול? בגרסה המאוזנת: מנת בשר רזה, דג עם ירקות מבושלים, סלט וכוס יין אדום בצד. בגרסת הפחמימות: מנת פסטה או פיצה יחד עם סלט כמנה ראשונה

בגרסה המומלצת: לחלוק יחד שילוב של מס' מנות ראשונות (תמיד הכי טעים בתפריט) יחד עם מנה עיקרית אחת וקינוח.

חופשה מהנה!